Στροφή στις ηλεκτρονικές και ψηφιακές μεθόδους πληρωμής κάνουν όλο και περισσότεροι Έλληνες, με τα μετρητά που μέχρι πρότινος αποτελούσαν τον πιο δημοφιλή τρόπο πληρωμών να χάνουν έδαφος σε σχέση τουλάχιστον με το πλαστικό ή το ψηφιακό χρήμα. Το παραπάνω προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, οποία πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο σε δείγμα 1001 ατόμων.

Βάσει των αποτελεσμάτων αυτής, οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν συστηματικά κατά μέσο όρο 1.9 διαφορετικούς τρόπους για να πληρώνουν τις αγορές τους, με τον πρωταρχικό να είναι η χρεωστική κάρτα από ελληνική τράπεζα (την προτιμά το 49% του δείγματος) και με δεύτερο πιο δημοφιλή να είναι τα μετρητά (40%). Μάλιστα το 16% αυτών προτιμά συστηματικά να χρησιμοποιεί για τις πληρωμές του την χρεωστική κάρτα που έχει καταχωρήσει στο κινητό του, ενώ ένα ακόμα 15% χρησιμοποιεί τα ψηφιακά πορτοφόλια (Google Pay, Apple Pay, κλπ.).

Πληρωμές μέσω smartphone πραγματοποιεί το 20% των 65+

Οι ψηφιακοί τρόποι πληρωμής κυριαρχούν στις νεαρότερες ηλικίες, με την χρεωστική κάρτα από ελληνική τράπεζα στο smartphone να χρησιμοποιείται από το 44% και το 37% των Ελλήνων μεταξύ 18 έως 24 ετών και 25 έως 34 ετών. Αντίστοιχα, τα ψηφιακά πορτοφόλια (Google Pay, Apple Pay, κλπ.) προτιμούν σε ποσοστό 45% και 39% οι χρήστες των προαναφερθέντων ηλικιών. Εντυπωσιακό είναι ωστόσο και το γεγονός ότι οι πληρωμές μέσω smartphone χρησιμοποιούνται από τους Έλληνες άνω των 65 ετών σε ποσοστό 20% και 23% αντίστοιχα.

Ασχέτως του τι χρησιμοποιούν συστηματικά, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν πλέον εξοικειωθεί και με τους πολλαπλούς τρόπους πληρωμής που έχουν στη διάθεσή του. Όπως επισημαίνει η έρευνα, γνωρίζουν κατά μέσο όρο 6,8 τρόπους πληρωμής με πιο γνωστούς τα μετρητά, την χρεωστική κάρτα (πλαστικό), την ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων, την πιστωτική κάρτα (πλαστικό), την προπληρωμένη κάρτα, τη χρεωστική αλλά και την πιστωτική κάρτα στο κινητό, τα ψηφιακά πορτοφόλια (Google Pay, Apple Pay), τις κάρτες της Revolut αλλά και το Payzy της Cosmote.

Από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους κατά μέσο όρο 3,9 τρόπους πληρωμής με τα μετρητά στην κορυφή (78%), και την χρεωστική κάρτα(67%) ή την ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων(72%) να κλείνουν την πρώτη τριάδα. Ωστόσο το γεγονός ότι το 33% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί χρεωστική κάρτα στο κινητό ή κάποιο ψηφιακό πορτοφόλι είναι ένα ακόμα σαφές δείγμα ότι το smartphone αποτελεί βασικό κομμάτι των συναλλαγών ενός σημαντικού αριθμού καταναλωτών.

Τέλος, η χρήση του τρόπου πληρωμής εξαρτάται κι από την φύση της συναλλαγής όπως αποδεικνύει η έρευνα. Για παράδειγμα ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής στο σούπερ μάρκετ είναι η χρεωστική κάρτα (πλαστικό) με 49% και ακολουθούν με 36% τα μετρητά. Στην περίπτωση των λογαριασμών, στην κορυφή είναι η ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων (44%), την οποία προτιμούν και για τις συνδρομές (30%).

insider.gr