Σε ικανοποιητικά επίπεδα παρά την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων εδώ και δύο χρόνια είναι η επιβατική κίνηση στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία από το λιμάνι του Βόλου προς τις Βόρειες Σποράδες,.
Επαγγελματίες και επιβάτες αναμένουν τις εξελίξεις με ενδεχόμενες μειώσεις στα εισιτήρια, καθώς σήμερα θα απαντήσουν οι εφοπλιστές στο σχετικό αίτημα της κυβέρνησης.
Οι τιμές στα εισιτήρια των πλοίων έλαβαν πέρυσι μια αύξηση γύρω στο 30% σε σχέση με το 2021. Και φέτος οι τιμές διατηρούνται στα περυσινά επίπεδα, δηλαδή αυξημένες από το 2021. Η περυσινή ενέργεια των εφοπλιστών είχε εξηγηθεί από την αύξηση στις τιμές των καυσίμων, αν και επαγγελματίες του χώρου αναφέρουν πως το κόστος της ενέργειας αποτελεί το 40% του συνολικού λειτουργικού κόστους, άρα η αύξηση στα εισιτήρια δεν θα έπρεπε να είναι τόσο μεγάλη. Επίσης αναφέρουν πως φέτος το κόστος των καυσίμων έχει μειωθεί, αλλά οι τιμές διατηρούνται στα περυσινά επίπεδα.
Από το λιμάνι του Βόλου αναχωρούν καθημερινά δύο επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες περίπου 2500 επιβατών.
Για τη Σκιάθο η μέση τιμή εισιτηρίου είναι 31-32 ευρώ, για τη Γλώσσα από 34,5 έως 38 ευρώ, για τη Σκόπελο από 38 μέχρι 38,5 ευρώ και για την Αλόννησο από 38 μέχρι 38,5 ευρώ. Επίσης με το flying dolphin η τιμή για τον επιβάτη είναι 41 ευρώ για τη Σκιάθο, 45 ευρώ για τη Γλώσσα, 51 ευρώ για τη Σκόπελο και 51 ευρώ για την Αλόννησο.
Οι τιμές για τη μετακίνηση του Ι.Χ. κυμαίνεται για τη Σκιάθο από 72 μέχρι και 103 ευρώ, για Σκόπελο από 79 μέχρι 111 ευρώ και για Αλόννησο από 79 μέχρι 111 ευρώ.
Σημειώνεται πως τόσο για τους επιβάτες όσο και τα οχήματα υπάρχουν εκπτώσεις στην περίπτωση που τα εισιτήρια προορισμού και επιστροφής από το νησί εκδοθούν ταυτόχρονα.
Ο τουριστικός και ταξιδιωτικός πράκτορας κ. Νίκος Βισβίκης ανέφερε πως αυτή η προσπάθεια της κυβέρνησης για μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολύ καιρό. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος και ήδη η μισή Ελλάδα έχει βγάλει εισιτήρια και έχει ταξιδέψει ή θα ταξιδέψει. Συνεπώς υπάρχει ένας κόσμος που μπορεί να ικανοποιηθεί, αν μειωθούν οι τιμές και ταξιδέψει λίγο αργότερα, αλλά και μια αδικία γι’ αυτούς που έβγαλαν ήδη εισιτήρια. Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι αυξημένες από πέρυσι σε σχέση με το 2021. Βέβαια υπάρχει και ένα οξύμωρο στοιχείο το οποίο είναι πως παρά τα ακριβά εισιτήρια, τα πλοία αναχωρούν από τον Βόλο για τις Σποράδες με κόσμο. Σε γενικές γραμμές η επιβατική κίνηση από τη γιορτή του Αγίου Πνεύματος και μέχρι τώρα είναι ικανοποιητική».
Στο ερώτημα, αν μπορούν οι επιβάτες να πετύχουν εκπτώσεις ο κ. Βισβίκης ανέφερε πως τα πλοία προσφέρουν εκπτώσεις, όταν ο επιβάτης εκδώσει εισιτήριο ταυτόχρονα και για την αναχώρηση και για την άφιξη.
Βγάζοντας εισιτήριο μετ’ επιστροφής ο επιβάτης πετυχαίνει καλύτερη έκπτωση, ενώ δεν αγχώνεται και αν θα βρει εισιτήριο κατά την επιστροφή στον Βόλο από το νησί.
Παράλληλα ανέφερε πως από τον Βόλο αναχωρούν δύο μεγάλα πλοία τα οποία όμως έχουν δρομολόγιο νωρίς το πρωί και δεν υπάρχει διασπορά δρομολογίων μέσα στη διάρκεια της μέρας. Το θετικό είναι πως τα δύο μεγάλα πλοία
μπορούν να απορροφήσουν το σύνολο της αυξημένης ζήτησης από επιβάτες. Είναι κάτι που συμβαίνει τα τελευταία δύο χρόνια για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια και αυτό είναι θετικό. Έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος να μένουν εκτός επιβάτες ή οχήματα.
Επίσης ο κ. Βισβίκης ανέφερε πως στο ίντερνετ δίνεται η δυνατότητα στον επιβάτη της έκδοσης εισιτηρίου. Αν, όμως χρειαστεί να κάνει αλλαγές, αντικαταστάσεις, ίσως αυτό να μην είναι τόσο εύκολο να το κάνει, εν αντιθέσει με την έκδοση του εισιτηρίου μέσω ταξιδιωτικού γραφείου που γίνεται άμεσα και εύκολα σε περιπτώσεις ακυρώσεων, αντικαταστάσεων.

e-thessalia.gr