
Στην τελική ευθεία μπαίνει το πλαίσιο για τις λαϊκές αγορές των παραγωγών του υπουργείου Ανάπτυξης. Το νέο πλαίσιο που αναμένεται να παρουσιάσει ο υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος και να συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο στις 28 Μαΐου θα προβλέπει τη δημιουργία λαϊκών αγορών αποκλειστικά για παραγωγούς, γράφουν τα ΝΕΑ (Δήμητρα Σκούφου).
Σήμερα οι παραγωγοί πωλούν μεν τα προϊόντα τους στις λαϊκές αγορές, ωστόσο η εκτίμηση που υπάρχει από τους καταναλωτές είναι ότι ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται με τους εμπόρους των λαϊκών, που είναι μεταπωλητές, διατηρεί σε υψηλότερα επίπεδα τις τιμές των παραγωγών, κάτι που μπορεί να βελτιωθεί εφόσον υπάρξουν λαϊκές αποκλειστικά με παραγωγούς.
Οι λαϊκές αγορές των παραγωγών θα οροθετηθούν, θα δημιουργηθούν και θα λειτουργήσουν µε ευθύνη και απόφαση των δημάρχων. Το πού και το πότε θα λειτουργούν θα αποφασίζονται από την τοπική Αρχή, ενώ εφόσον είναι εφικτό θα μπορούν να είναι ανοικτές και κατά τις απογευματινές ώρες, για τη διευκόλυνση τόσο των καταναλωτών όσο και των ίδιων των παραγωγών – αγροτών που τις πρωινές ώρες απασχολούνται με τις αγροτικές εργασίες. Ο λόγος που αρμόδιος φορέας είναι οι ΟΤΑ έχει να κάνει με το ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης μπορούν να εξασφαλίζουν τις απαραίτητες υποδομές, αφού έχουν την πλήρη εικόνα της χωροταξίας όπου αυτές μπορούν να αναπτυχθούν, και να παρέχουν τις σχετικές διευκολύνσεις (φωτισμός, free WiFi, καθαριότητα, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κ.λπ.), ακόμα και την αστυνόμευσή τους. Σε αρκετές πόλεις της χώρας υπάρχουν ήδη οργανωμένες δημοτικές αγορές με τις ανάλογες υποδομές που μπορούν να αξιοποιηθούν.
Όπως γράφει η εφημερίδα, για το σχετικό πλαίσιο οι παραγωγοί δεν είναι αρνητικοί, ωστόσο έχουν υπογραμμίσει ιδιαίτερα για τα αγροτικά προϊόντα ότι για να υπάρξουν ακόμη χαμηλότερες τιμές από αυτές που προσφέρει σήμερα μια λαϊκή αγορά, αυτό που πρέπει να γίνει είναι οι παραγωγοί να ενισχυθούν για τα αυξημένα κόστη που έχουν στην παραγωγική διαδικασία (ενέργεια, αγροεφόδια κ.λπ.). Σήμερα σε όλη τη χώρα λειτουργούν περίπου 1.000 λαϊκές αγορές, εκ των οποίων οι 300 στο λεκανοπέδιο Αττικής. Να σημειωθεί ότι οι έλληνες καταναλωτές επισκέπτονται τις λαϊκές αγορές 4,4 φορές τον μήνα, ενώ μέχρι σήμερα αρκετοί είναι οι παραγωγοί που αξιοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την απευθείας πώληση των προϊόντων, στοχεύοντας μάλιστα σε καταναλωτές μικρότερων ηλικιών.
Z.H. kosmoslarissa.gr