Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για το «καλάθι του Πάσχα», το οποίο αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στα σούπερ μάρκετ στις 24 Απριλίου - και για δεύτερη διαδοχική χρονιά - με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων στα βασικά είδη διατροφής που χρειάζεται κάθε νοικοκυριό για να στρώσει το παραδοσιακό εορταστικό τραπέζι.

Το πασχαλινό καλάθι αποτελεί προσωρινή επέκταση της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού» που βρίσκεται σε ισχύ από τον Νοέμβριο του 2022 και σε αυτό αναμένεται να προστεθούν, όπως και πέρυσι, προϊόντα που παραδοσιακά συνδέονται με το Πάσχα των Ελλήνων, όπως αρνί, κατσίκι, τσουρέκι και σοκολατένια αυγά.

«Ίδιες ή χαμηλότερες οι τιμές στα αμνοερίφια»

«Θα εφαρμοστεί και φέτος του καλάθι του Πάσχα», επιβεβαίωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, προσθέτοντας ότι οι τιμές στα αμνοερίφια θα είναι ίδιες ή χαμηλότερες σε σχέση με πέρυσι, εκτιμώντας όπως θα διαμορφωθούν κάτω από 10 ευρώ το κιλό.

«Φέτος οι τιμές των αμνοεριφίων θα είναι κατά τι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι», ανέφερε πριν από μερικές ημέρες και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Σημείωσε, επίσης, ότι μεσοσταθμικά το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

«Κληρώνει» τις επόμενες ημέρες και για το «καλάθι των νονών»

Όσο για το «καλάθι των νονών», η απόφαση για την ενεργοποίησή του η μη αναμένεται να ληφθεί τις επόμενες ημέρες. Πρόκειται για ένα καλάθι που δημιουργήθηκε πέρυσι για πρώτη φορά, κατά τα πρότυπα του «καλαθιού του Αη-Βασίλη», με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων σε παιχνίδια και λαμπάδες και προς διευκόλυνση των νονών των μικρών παιδιών.

Σε αυτό συμμετέχουν οι επιχειρήσεις παιχνιδιών με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 εκατ. ευρώ αλλά και εθελοντικά όσες επιχειρήσεις το επιθυμούν και εμφανίζουν μικρότερο κύκλο εργασιών.

Το «καλάθι των νονών» πέρυσι κάλυπτε 12 συνολικά κατηγορίες παιχνιδιών ως εξής: λαμπάδες και παιχνίδια, σοκολατένια αυγά, επιτραπέζια και παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), οχήματα – τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), λούτρινα και μουσικά παιχνίδια.

«Το αξιολογούμε», σχολίασε για το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί και φέτος «καλάθι των νονών» ο κ. Σκρέκας, λέγοντας πως «συζητάμε με την αγορά» και πως «οι τιμές είναι σε αποκλιμάκωση».

«Το καλάθι του νονού είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Έχει να κάνει με προϊόντα τα οποία δεν είναι τρόφιμα, είναι παιχνίδια ή λαμπάδες ή άλλου είδους προϊόντα τα οποία αγοράζουν οι νέοι καταναλωτές. Δεν έχει να κάνει με το κομμάτι των τροφίμων, άρα δεν εμπεριέχεται στο βασικό καλάθι του νοικοκυριού» δήλωσε πρόσφατα, μιλώντας στο ertnews o κ. Αναγνωστόπουλος.

«Υπάρχει συζήτηση με την αγορά, γιατί σκοπός των καλαθιών είναι να καταδεικνύουν προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά και να είναι πολύ φτηνά, φθηνότερα σε σχέση με αυτό που συμβαίνει κατά μέσο όρο. Όμως, φαίνεται - ειδικά στη συγκεκριμένη κατηγορία - ότι οι τιμές έχουν αρχίσει και αποκλιμακώνεται πιο έντονα από ό,τι στα τρόφιμα. Επομένως, μπορεί να έχουμε μια καλύτερη εικόνα, θα το δούμε όμως με την αγορά, αν μπορεί να στηριχθεί αυτό το μέτρο», σχολίασε επίσης.

Στο περυσινό «καλάθι των νονών», το οποίο εφαρμόστηκε στα καταστήματα παιχνιδιών, δήλωσαν παρόντες όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς παιχνιδιού (Jumbo, Μουστάκας) και των ηλεκτρονικών ειδών (Public, Πλαίσιο), καθώς και μικρότερες αλυσίδες καταστημάτων παιχνιδιών, με τους συμμετέχοντες να ξεπερνούν τους 30, τυγχάνοντας παράλληλα και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, μεγάλης αποδοχής από πλευράς των καταναλωτών.

Τι λέει η αγορά

Κατά γενική ομολογία, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ εφάρμοσαν σχεδόν «ευλαβικά» και κατά τις επιταγές των κυβερνητικών πρωτοβουλιών το μέτρο του «καλαθιού», παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους που επέφερε στους ισολογισμούς τους η συγκράτηση της ανόδου των τιμών σε σειρά προϊόντων.

Για έναν σημαντικό αριθμό καταναλωτών το ενδιαφέρον για αγορές από τα καλάθια διατηρήθηκε για κάποιους μήνες, ωστόσο η δυναμική του πρώτου καιρού, μετά από 1,5 χρόνο έχει σίγουρα εξασθενήσει. Ενώ για κάποιους άλλους, το μέτρο δεν κατόρθωσε να επιφέρει ουσιαστική αλλαγή στους οικογενειακούς τους προϋπολογισμούς.

«Η ΟΚ! Anytime Markets συμμετείχε εθελοντικά στο μέτρο του ‘καλαθιού’ προκειμένου να βρίσκεται δίπλα στον καταναλωτή», δήλωσε πριν από μερικές ημέρες από το βήμα του 14ου Food Retail Conference η πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της OK! Anytime Markets, Δέσποινα Ξυνού.

«Το καλάθι είχε μια επίδραση στην αρχή ωστόσο μετά ατόνησε. Η επίδρασή του ήταν βραχυπρόθεσμη», σχολίασε από το βήμα του ίδιου συνεδρίου ο Γενικός Επιχειρησιακός Διευθυντής της METRO ΑΕΒΕ, Κώστας Αντιμησάρης.

insider.gr