Πρώτο μεγάλο βήμα αποτελεί για την υλοποίηση φιλόδοξου στόχου η υπογραφή χθες από τον αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη, των δύο πρώτων κυβερνητικών αποφάσεων για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων στη χώρα και συγκεκριμένα στις πόλεις του Βόλου και του Ρεθύμνου, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε χθες το μεσημέρι, από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.  Μετά από αναμονή και προσπάθειες ετών, υλοποιείται η τελική διαδικασία, με την ευχή και την προσδοκία τα πρώτα υδροπλάνα να πετάξουν το φετινό καλοκαίρι και εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Μετά τις υπογραφές, που απαιτούνται, από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η ΟΛΒ Α.Ε. θα λάβει την άδεια για την ίδρυση υδατοδρόμιου στην περιοχή του λιμανιού του Βόλου, ώστε να προβεί άμεσα στις προβλεπόμενες ενέργειες για την κατασκευή των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων.

Κληθείς από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ να σχολιάσει την εξέλιξη, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ, Σωκράτης Αναγνώστου, υπογράμμισε ότι: «Είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα. Ελπίζω να πάρουμε σύντομα την άδεια, ώστε να δημοπρατήσουμε, στη συνέχεια, και την άδεια λειτουργίας και να υπάρχουν ενδιαφερόμενοι. Ζητούμενο, παράλληλα, είναι να αδειοδοτηθούν και άλλα λιμάνια, διότι το υδατοδρόμιο του Βόλου δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο του. Πρέπει να λάβουν άδεια και άλλα λιμάνια, ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα αυτό το μέσο μεταφοράς, το οποίο νομίζω ότι για την μορφολογία της χώρας μας, θα είναι πάρα πολύ χρήσιμο και για τον τουρισμό και για τους κατοίκους».

Εμφανώς ικανοποιημένος για το αποτέλεσμα πολυετών προσπαθειών, ο κ. Αναγνώστου δήλωσε «αισιόδοξος», γιατί έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα. «Πιστεύω ότι θα λάβουμε σύντομα και τις υπόλοιπες υπογραφές που απαιτούνται», είπε.

Σε ανάλογο μήκος κύματος οι δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Seaplanes S.A., Νικόλα Χαραλάμπους, που ανέλαβε να «τρέξει» τη διαδικασία εκ μέρους του ΟΛΒ. «Είμαι πολύ ικανοποιημένος, τουλάχιστον από τις εξελίξεις για τον Βόλο, διότι ο Βόλος ήταν το πρώτο υδατοδρόμιο που είχαμε αναλάβει. Εχουμε ήδη ολοκληρώσει το πρώτο σκέλος που ήταν το δύσκολο, για να οδηγηθούμε στην κατασκευή, έτσι ώστε τους επόμενους μήνες να έχουμε ολοκληρωμένο υδατοδρόμιο στον Βόλο και να ξεκινήσουμε πτήσεις», δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Στόχος είναι το υδατοδρόμιο του Βόλου να λειτουργήσει, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες και οι διαδικασίες, το καλοκαίρι του 2021. «Το ζήτημα είναι πόσο γρήγορα θα αντιδράσουν οι υπηρεσίες. Εάν ξεπεράσουμε τον σκόπελο του κορονοϊού, και έχουμε μπροστά μας τους πρώτους μήνες του καλοκαιριού, πιστεύω ότι θα αντεπεξέλθουμε και εμείς άμεσα. Αν όλα πάνε καλά, ευελπιστούμε ο Βόλος να είναι ένα από τα υδατοδρόμια που θα λειτουργούν τα υδροπλάνα», είπε.

«Τροχοπέδη» αποτέλεσε ο προηγούμενος νόμος, με τον κ. Χαραλάμπους να υπογραμμίζει, κλείνοντας, ότι «με την έλευση του καινούργιου νόμου, με τη νέα κυβέρνηση, φαίνονται ξεκάθαρα τα αποτελέσματα, ότι μετά από αρκετά χρόνια, ξαναβγαίνουν νέες άδειες υδατοδρομίου, όπως είναι του Ρεθύμνου και του Βόλου και ακολουθούν, φυσικά, άλλες τόσες».

Η ανακοίνωση του υφυπουργού

Στην ανάρτηση του υφυπουργού Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη, που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι, στην προσωπική του σελίδα στο Facebook, αναφέρονται τα εξής: «Η Κρήτη και η Θεσσαλία, με το Ρέθυμνο και τον Βόλο, μπαίνουν δυναμικά στο νέο δίκτυο υδατοδρομίων.

Eίχα τη χαρά να υπογράψω τις δυο πρώτες αποφάσεις (ΚΥΑ) για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων στην Ελλάδα που αφορούν το Ρέθυμνο και τον Βόλο. Κατόπιν των υπογραφών που θα ακολουθήσουν από τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου και ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου Ανώνυμη Εταιρεία, θα λάβουν άδειες για την ίδρυση υδατοδρομίων, στις περιοχές Λιμένα Ρεθύμνου και Λιμένα Βόλου αντίστοιχα προκειμένου να προβούν στις προβλεπόμενες ενέργειες, για την κατασκευή των απαιτούμενων εγκαταστάσεων.

Το 2019, αμέσως μόλις αναλάβαμε τα καθήκοντά μας στο  Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετατρέψαμε την ιδέα της λειτουργίας ενός δικτύου υδατοδρομίων σε ένα αναπτυξιακό όραμα για όλη τη χώρα. Το 2020 θέσαμε το θεσμικό πλαίσιο, με το νόμο 4663/2020. Tο 2021, με μεγάλη ικανοποίηση προχωράμε στην υλοποίηση, βάζοντας τα πρώτα θεμέλια για τη δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στην Ευρώπη».

Αναφερόμενος στο θέμα των υδατοδρομίων, ο κ. Κεφαλογιάννης υπογραμμίζει: «Τα οφέλη, για τις τοπικές κοινωνίες και τη χώρα μας, είναι πολλαπλά, ιδιαίτερα σήμερα που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη αναπτυξιακών έργων για την αντιμετώπιση των συνεπειών του Covid19: Δημιουργία θέσεων εργασίας. Ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος. Διασύνδεση μικρότερων νησιών. Ανάπτυξη τοπικών οικονομιών. Ενίσχυση ακριτικών περιοχών. Εμπλουτισμός του συνόλου των μεταφορών. Αυτή η Κυβέρνηση δεν μένει στα λόγια, έχει πρόγραμμα και βήμα - βήμα το υλοποιεί».

taxydromos.gr