Δεκάδες καταγγελίες έχει λάβει το τελευταίο διάστημα η Ένωση Καταναλωτών Βόλου από καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα εξαπάτησης και αισχροκέρδειας από τη λήψη μηνυμάτων SMS υψηλής χρέωσης, σε συνεργασία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και την ανοχή του κράτους.
Συγκεκριμένα νομιμοφανείς εταιρείες πενταψήφιων αριθμών που με το πρόσχημα συμμετοχής σε διαγωνισμούς έστελναν SMS υψηλής χρέωσης, έχουν πλέον εγκαταλείψει τα προσχήματα και στέλνουν μαζικά SMS υψηλής χρέωσης από πενταψήφιους αριθμούς σε χιλιάδες ανυποψίαστους καταναλωτές και χωρίς καμιά ενημέρωση ή συναίνεση τους χρεώνουν μεγάλα ποσά, με τη συνέργεια των εταιρειών τηλεφωνίας.
Για να διαγραφεί κάποιος από την αυθαίρετη υπηρεσία πρέπει να στείλει ο ίδιος SMS με νέα χρέωση εις βάρος του.
Η νομοθεσία προβλέπει τη συγκατάθεση του χρήστη, με την αποστολή PIN εκ μέρους του, μόνο που τίποτε από αυτά δεν τηρείται.
Υπήρξαν καταγγελίες ότι καταναλωτές χωρίς ποτέ να δώσουν τη συγκατάθεσή τους ή να στείλουν PIN ή να δώσουν οπουδήποτε τον αριθμό του κινητού τους , έλαβαν σε διάστημα λίγων λεπτών 3 SMS υψηλής χρέωσης από διαφορετικές εταιρείες που σημαίνει ότι τόσο αυτές οι εταιρείες, όσο και οι εταιρείες τηλεφωνίας δρουν πλέον ανεξέλεγκτα.

Τα 5ψήφια SMS τρίτων εταιρειών, όπως και οποιαδήποτε υπηρεσία SMS ή φωνής, αρχικά είναι ενεργοποιημένα στο κινητό, εκτός εάν έχει επιλεγεί το αντίθετο

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου προτείνει σε όλους τους κατόχους κινητών τηλεφώνων, πριν πέσουν θύματα απάτης, να πάνε σε ένα τοπικό κατάστημα ή να επικοινωνήσουν άμεσα  με την εταιρεία τους ζητώντας “να ενεργοποιηθεί η φραγή πενταψήφιων αριθμών υψηλής χρέωσης”
COSMOTE τηλ. 13888 https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/service-fragi-cosmote.html
VODAFONE τηλ. 13830 https://www.vodafone.gr/exypiretisi/programmata/minymata/pos-mporo-na-stamatiso-na-lamvano-anepithymita-minymata/
WIND τηλ. 13800 https://www.wind.gr/gr/wind/gia-tin-etaireia/newsroom/deltia-tupou/deltio-tupou/1526313754884/

Μπορούν να βρουν τα στοιχεία της εταιρείας που σας στέλνει SMS υψηλής χρέωσης, στο site της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), εδώ: https://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/Electronic_Communications/Telecoms/MMInfoSrv/search.html?cat=YPP2

Οι καταναλωτές που έχουν ήδη πέσει θύματα, μπορούν να ζητήσουν από την εταιρεία τηλεφωνίας να διαγραφούν αυτές οι χρεώσεις διότι «ουδέποτε ενημερώθηκαν, αποδέχθηκαν ή συναίνεσαν στη λήψη αυτών των υπηρεσιών και των χρεώσεων».
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου καλεί τέλος τη Πολιτεία:
– να κάνει ελέγχους και να επιβάλει πρόστιμα στις εταιρείες που παρανομούν
– να θεσπίσει νέο αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας αυτών των εταιρειών, αν όχι να τις καταργήσει γιατί το μόνο έργο που προσφέρουν είναι η εξαπάτηση των καταναλωτών.

(ert.gr)