Έχετε προσπαθήσει ποτέ να επικοινωνήσετε με το τμήμα εξυπηρέτησης μιας εταιρείας για κάτι επείγον; Αν έχετε καταφέρει να επιλύσετε το πρόβλημά σας εύκολα και γρήγορα, τότε πρέπει να θεωρείτε τον εαυτό σας ιδιαίτερα τυχερό. Σε αντίθετη περίπτωση, η εμπειρία δεν είναι ευχάριστη. Πολύωρη αναμονή, έλλειψη διαθεσιμότητας, επικοινωνία μετ’ εμποδίων και αποφυγή ευθυνών είναι ορισμένα από τα κύρια χαρακτηριστικά μιας τέτοιας “εξυπηρέτησης”. Η ρομποτική έχει μεριμνήσει ώστε να καλύψει μια τεράστια ανάγκη στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών. Πώς λειτουργεί όμως; 

Επικοινωνήστε με τον κόσμο του αύριο

Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στην καρδιά της ρομποτικής τεχνολογίας. Τα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών (customer service) ανέκαθεν ήταν ανάμεσα στα πιο νευραλγικά κομμάτια μιας επιχείρησης. Το μεγάλο στοίχημα λοιπόν είναι να λειτουργήσει η εξυπηρέτηση πελατών με ενσυναίσθηση. Με όπλο την τεχνολογία, οι εταιρείες δημιουργούν πρωτόκολλα επικοινωνίας. Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες απολαμβάνουν εξυπηρέτηση που σχετίζεται άμεσα με το περιεχόμενο της επικοινωνίας τους – ακόμα και αν αυτή η εξυπηρέτηση προέρχεται από ένα ρομπότ και όχι έναν εργαζόμενο της εταιρείας. 

Τα ρομπότ βρίσκονται ήδη εδώ

Σαφώς και το διαδίκτυο ήδη διαθέτει ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη, προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες στους χρήστες. Πάρτε ως παράδειγμα τα διαδικτυακά καζίνο όπως το JackpotCity casino online για παράδειγμα, όπου η επικοινωνία αποτελεί κρίσιμο κομμάτι της εμπειρίας χρήστη. Με τη βοήθεια της ρομποτικής, οι χρήστες μπορούν να βασίζονται σε άμεση εξυπηρέτηση 24/7. Αν υπάρχει κάποια απορία που χρήζει διευκρίνισης, μία ερώτηση σε σχέση με την εγγραφή ή οποιοδήποτε άλλο ζήτημα, ο χρήστης παίρνει μέρος σε μία διαδραστική συνομιλία και ανακατευθύνεται σωστά για τα επόμενα βήματά του. 

Η εξατομίκευση των υπηρεσιών αποτελεί κλειδί στην επιτυχία του εγχειρήματος, καθώς το ρομπότ αποκρυπτογραφεί τη συνομιλία και προσφέρει απαντήσεις βασισμένες σε αλγόριθμους. Το ίδιο συμβαίνει σε επιχειρήσεις με μεγάλο όγκο πωλήσεων, αεροπορικές εταιρείες, τηλεφωνικούς παρόχους και πολλές άλλες επιχειρήσεις στον παγκόσμιο ιστό. Η εμπειρία προσαρμόζεται στα μέτρα κάθε πελάτη, εξαλείφοντας τυχόν παράπονα που απορρέουν από την υποστελέχωση τέτοιων τμημάτων ή οποιεσδήποτε άλλες δυσμενείς συνθήκες. 

Τι να περιμένουμε στο μέλλον;

Από την απαρχή της ρομποτικής, πολλοί ήταν εκείνοι που επέκριναν μια τέτοια σταδιακή εξέλιξη στον τομέα της τεχνολογίας. Μια από τις σοβαρότερες ανησυχίες υπήρξε ανέκαθεν η απώλεια θέσεων εργασίας και η αντικατάστασή τους από ρομπότ. Αν και κάτι τέτοιο αρχικά δικαιολογείται ως σκέψη, στην πραγματικότητα φαίνεται ότι ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Σύμφωνα με στοιχεία από το World Economic Forum, οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν χάρη στην παρουσία των ρομπότ στον επιχειρηματικό κόσμο είναι πολλαπλάσιες σε σύγκριση με αυτές που θα χαθούν. 

Η παραγωγικότητα φαίνεται πως παίζει σπουδαίο ρόλο σε αυτή την ανακατανομή στις θέσεις εργασίας. Έχοντας αναλάβει να βελτιστοποιήσουν τμήματα της παραγωγικής διαδικασίας που αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις, ο δρόμος ανοίγει για καλύτερα αποτελέσματα. Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι είναι ελεύθεροι να απασχοληθούν σε περισσότερο ανταγωνιστικές θέσεις, αντί να απασχολούνται με τμήματα που αποτελούν “βραχνά”. Φυσικά, ο χρόνος θα δείξει. 

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τον τεράστιο αντίκτυπο της ρομποτικής και κατ’ επέκταση της τεχνολογίας στην σύγχρονη κοινωνία. Επαγγελματικά, οι προοπτικές χρήσης των ρομπότ και της τεχνητής νοημοσύνης γενικότερα είναι αναρίθμητες. Πάντοτε με οδηγό την σύνεση και σταδιακή προσαρμογή των δεδομένων, διαρκή αξιολόγηση και συνεχή βελτίωση, όλοι μας σαφώς και θα ωφεληθούμε από μια τέτοια διαμόρφωση του επαγγελματικού τοπίου σε παγκόσμια κλίμακα – με τελικούς αποδέκτες εμάς ως καταναλωτές και τη βέλτιστη εμπειρία μας.