Μια πρώτη αποτίμηση του Διεθνούς Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας στην Λάρισα, πραγματοποίησε σήμερα στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ο δήμαρχος της πόλης κ. Απ. Καλογιάννης, ο οποίος αναφέρθηκε αναλυτικά στα πολλά θετικά και τα ελάχιστα αρνητικά στοιχεία της όλης διοργάνωσης στην Θεσσαλική πρωτεύουσα.
Ο κ. Καλογιάννης έκανε λόγο “για μια μεγάλη επιτυχία της πόλης με πολλαπλά οφέλη και με σημαντική προοπτική. Σε τέτοιο μεγάλο και σύνθετο γεγονός, αλλά και πρωτόγνωρο όχι μόνο για την Λάρισα αλλά για όλη τη χώρα, υπήρξαν αδυναμίες και προβλήματα για τα οποία θα αναφερθούμε. Το πρόσημο από τη διοργάνωση του 4ου ΕΤΑΠ και του τερματισμού στην πόλη απολύτως θετικό και τα οφέλη πολύ μεγάλα.
Ο Hellas Tour είναι μεγάλη διεθνής διοργάνωση αθλητικής ποδηλασίας που ήρθε στην χώρα μετά από δέκα χρόνια και σαφέστατα αναβαθμισμένος. Η αγωνιστική ποδηλασία, όπως γνωρίζετε έχει πολύ μεγάλο κοινό και φίλους του αθλήματος στην Ευρώπη, και κυρίως σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, αλλά και σε αλλά και σ όλο τον κόσμο.
Την ευθύνη της διοργάνωσης είχε η Cycling Greece υπό τον απόλυτο έλεγχο του υφυπουργείου Αθλητισμού, σε συνδιοργάνωση με τη Διεθνή Ομοσπονδία Ποδηλασίας, με την Ευρωπαϊκή Ένωση Ποδηλασίας, την Ελληνική Ομοσπονδία, ενώ ο αγώνας ήταν ενταγμένος στο καλεντάρι της Διεθνούς Ομοσπονδίας. Όπως είναι γνωστό στον αγώνα συμμετείχαν 20 επαγγελματικές και εθνικές ομάδες με 139 αθλητές.
Η πόλη απέδειξε ότι μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλες και σπουδαίες διεθνείς διοργανώσεις και σ΄αυτό το δρόμο θα συνεχίσει”, σημείωσε ο δήμαρχος Λαρισαίων.
Τα οφέλη
Όσον αφορά ειδικότερα στα οφέλη του αγώνα για την Λάρισα ο κ. Καλογιάννης υπογράμμισε, ότι “τα οφέλη από τη συμμετοχή της πόλη μας ως πόλη τερματισμού είναι τεράστια. Όχι μόνο γιατί έγινε στην Λάρισα ο τερματισμός του 4ου ΕΤΑΠ, με την τεράστια προβολή που συνεπάγεται για την πόλη αλλά κατέδειξε ότι η πόλη μπορεί να ανταποκριθεί σε τέτοιου επιπέδου διοργανώσεις.
Είναι εύκολα αντιληπτό ότι οι μεγάλες διοργανώσεις, όπως αυτές που έχουν γίνει στο παρελθόν ή αυτές που θα γίνουν στο μέλλον, συμβάλουν και στην στήριξη της οικονομίας της πόλης, είτε έμμεσα με την προβολή που εξασφαλίζει η περιοχή, είτε άμεσα. Υπενθυμίζω ότι όλες οι αποστολές των ομάδων, τα στελέχη της Cycling Greece και τα στελέχη της διοργάνωσης κατέλυσαν στην πόλη της Λάρισας για δυο ημέρες, ενώ επιβεβαιωμένο είναι πως το Σάββατο βρέθηκαν στην πόλη πολλοί επισκέπτες, φίλοι της αγωνιστικής ποδηλασίας, από περιοχές της χώρας, απ’ όπου δεν πέρασε ο Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας.
Ειδικά σε μια κρίσιμη περίοδο, μετά την πανδημία τέτοιου είδους event, με άμεσο και έμμεσο οικονομικό αποτέλεσμα πρέπει να αποτελούν ζητούμενο για την Λάρισα.
Η Λάρισα, τόσο πριν όσο και μετά τον αγώνα, αποσπά εύσημα και δέχεται συγχαρητήρια για πολλούς λόγους.
Κατά την άποψή μου πέρα από τη στενή συνεργασία που είχαμε για την προετοιμασία του αγώνα, αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον των Ελλήνων και ξένων στελεχών που ενεπλάκησαν στη διοργάνωση ήταν η συμμετοχή του κόσμου.” είπε ο δήμαρχος Λαρισαίων ευχαριστώντας όλους όσους συνέβαλαν στην επιτυχή διεξαγωγή του αγώνα, αλλά και τον κόσμο για την συμμετοχή του.
Μάλιστα δήλωσε ότι είναι “απόλυτα πεπεισμένος πως το κεφάλαιο «συμμετοχή και συμμετοχικότητα» των ανθρώπων της πόλης σε τέτοια γεγονότα και όχι μόνο αποτελούν κρίσιμο στοιχεία αλλά και λύση σε προβλήματα που παρουσιάστηκαν”.
Σύμφωνα με στοιχεία της διοργάνωσης η τηλεοπτική παραγωγή της κάλυψης μέσα από 42 τηλεοπτικούς φορείς και δίκτυα σε όλο τον κόσμο. Μόνο για την Ευρώπη το τηλεοπτικό σήμα του αγώνα έφτασε σε 360 εκατ. ανθρώπους.
Τα προβλήματα
Αναφορικά με προβλήματα που ανέκυψαν λόγω της εφαρμογής των μέτρων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της ΕΛΑΣ ο κ. Καλογιάννης αφού ευχαρίστησε την Ελληνική Αστυνομία για την οργάνωση των μέτρων, εξήγησε ότι “για το σχεδιασμό και την υλοποίηση δεν μπορώ να πω πολλά καθότι δεν είμαι αρμόδιος, αν και έχω διαμορφώσει άποψη για το τι δεν πήγε καλά ή θα μπορούσε να πάει καλύτερο.
Σε ό,τι αφορά στο θέμα της ενημέρωσης, το γεγονός της διεξαγωγής του αγώνα ήταν γνωστό στα ΜΜΕ εδώ και εβδομάδες, ενώ αναλυτικά για τα μέτρα που θα ίσχυαν οι σχετικές ανακοινώσεις της ΕΛΑΣ έγιναν πριν τα Πάσχα, ενώ τις ημέρες πριν τον αγώνα η ενημέρωση από το Δήμο εντατικοποιήθηκε. Άρα λοιπόν, δεν τίθεται θέμα έλλειψης ενημέρωσης.
Σε κάθε περίπτωση για όσους οδηγούς ταλαιπωρήθηκαν επειδή δεν γνώριζαν και δεν ενημερώθηκαν οφείλουμε μια συγγνώμη, καλώντας τους παράλληλα να παρακολουθούν τη δραστηριότητα στην πόλη.
Για όσους είχαν ενημερωθεί και γνώριζαν για τον αγώνα και τα μέτρα και προτίμησαν εκείνες τις ώρες να κινηθούν με αυτοκίνητο, θέλω να τονίσω την αναγκαιότητα η πόλη, φορείς και κοινωνία, να λειτουργούν όσο γίνεται πιο συντεταγμένα.
Επίσης, υπάρχει και μια άλλη κριτική, ότι «ο αγώνας θα έπρεπε να γίνει Κυριακή». Αντιλαμβάνεστε όλοι πως σε μια τέτοια μεγάλη διοργάνωση με ΕΤΑΠ σχεδιασμένη κεντρικά δεν θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να επιβάλει ημερομηνίες και ημέρες.
Είναι δεδομένο σαφές πως για στην επόμενη διοργάνωση του Hellas Tour, σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή οφείλουμε να δούμε πως θα βελτιώσουμε λάθη, παραλείψεις και αστοχίες.
Υπάρχει βεβαίως μια ουσιαστική, κατά την άποψή μας, δικαιολογία, που αφορά στην έλλειψη προηγούμενης αντίστοιχης εμπειρίας, όχι μόνο στην πόλη αλλά και στη χώρα.
Σήμερα λοιπόν μιλάμε για μια πολύ μεγάλη διοργάνωση, που στέφθηκε με επιτυχία, παρά τα προβλήματα, τις αδυναμίες και τις όποιες παραλείψεις, είτε σε κεντρικό οργανωτικό επίπεδο είτε και σε τοπικό. Τα οφέλη είναι πολλά και σημαντικά και έχουν να κάνουν με την οικονομία της πόλης και την προβολή της.
Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο των μεγάλων διοργανώσεων και γεγονότων. Συμβάλλουν στην εξωστρέφεια της πόλης, καθιστούν την Λάρισα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, κατέληξε ο δήμαρχος Λαρισαίων.

ertnews.gr