Το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων στην Καρδίτσα ξεπερνάει τα 7 χιλιόμετρα, ενώ περιαστικά φτάνει στα 11 χιλιόμετρα ωστόσο, πολλές όμως είναι οι ζημιές που έχει υποστεί μέσα και έξω από την πόλη από την έλλειψη ουσιαστικών παρεμβάσεων συντήρησης ιδιαίτερα την τελευταία 12ετία που το ταμείο είναι συνήθως μείον στην τοπική αυτοδιοίκηση…

Ήρθε και το Σεπτέμβριο του 2020 ο μεσογειακός κυκλώνας «Ιανός» να δώσει το τελειωτικό χτύπημα και να βάλει σε σοβαρές σκέψεις το Δήμο Καρδίτσας για την πλήρη ανακατασκευή ολόκληρου του δικτύου, μιας και τα ποδήλατα αποτελούν εδώ και πολλές δεκαετίες βασικό μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις χιλιάδων Καρδιτσιωτών.

Αυτό καταδεικνύει η ενημέρωση που είχε το KarditsaLive.Net από το Γραφείο του Δημάρχου κ. Β. Τσιάκου ότι η Τεχνική Υπηρεσία ήδη εκπονεί σχετική μελέτη, η οποία μάλιστα σύντομα ολοκληρώνεται.

Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός έχει στο επίκεντρο το υπάρχον ποδηλατικό δίκτυο και προβλέπει κατά βάση την επίστρωση των σημερινών τουβλόστρωτων και όχι μόνο, διαδρόμων με νέο ασφαλτικό μείγμα εφάμιλλο αυτού που διαθέτουν ποδηλατόδρομοι σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Βιέννη.

Τα κολωνάκια θα φύγουν και ο διαχωρισμός των ποδηλατοδρόμων από τις διπλανές οδούς και τα πεζοδρόμια θα γίνει με τρόπο ασφαλή και απόλυτα εμφανή για τους πεζούς, τους οδηγούς οχημάτων και τους ποδηλάτες, που θα διευκολύνει την κίνηση και γενικά την κυκλοφοριακή συμπεριφορά τους.

Η σήμανση, τόσο στο δάπεδο των ποδηλατοδρόμων, όσο και στις διασταυρώσεις θα είναι ξεκάθαρη, σύγχρονης τεχνολογίας.

Το ζήτημα όμως είναι ότι το κόστος της πλήρους ανακατασκευής των ποδηλατοδρόμων στην Καρδίτσα εκτιμάται στα 4,5 εκατ. ευρώ, χρήματα που είναι πολλά και υπάρχει δυσκολία εξεύρεσής τους.

Όμως, στις τάξεις της Διοίκησης του Δήμου επικρατεί αισιοδοξία ότι στo πλαίσιo των παρεμβάσεων που εκτελούνται στην περιοχή μας με αφορμή τις τεράστιες καταστροφές του «Ιανού», μπορεί να εξασφαλιστούν αυτά τα κονδύλια.

Το βράδυ μάλιστα της Πέμπτης (9/9), κατά τη διάρκεια του δημόσιου απολογισμού του ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιάκος αποκάλυψε πως υπάρχει κυβερνητική δέσμευση για τη χρηματοδότηση αυτού του μεγάλου έργου.

Νεότερα θα υπάρξουν μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας η οποία θα αποτυπώνει αναλυτικά και με λεπτομέρειες τα κατάλληλα έργα που πρέπει να γίνουν στο ποδηλατικό δίκτυο με το κόστος τους.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Να σημειωθεί ότι το πρώτο δίκτυο ποδηλατοδρόμων άρχισε να κατασκευάζεται το 2003, με χρηματοδότηση του Υπουργείου Μεταφορών και μελέτη που συντάχθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τον καθηγητή κ. Βλαστό. Η παρέμβαση έγινε στις οδούς Μπλατσούκα, Καραϊσκάκη και Υψηλάντου της Καρδίτσας.

Το κόστος του έργου ήταν 450.000 €, το συνολικό του μήκος είναι 2700 μέτρα και η κατασκευή έγινε στο επίπεδο του πεζοδρομίου με κυβόλιθους, ενώ προβλέφθηκε φωτισμός και φύτευση στο πεζοδρόμιο και τοποθετήθηκαν μεταλλικά κολωνάκια στην άκρη του ποδηλατοδρόμου προς την μεριά του οδοστρώματος.

Το 2004 δημοπρατείται το έργο του περιαστικού ποδηλατοδρόμου που συνδέει τον αστικό ποδηλατόδρομο - από το ύψος του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης – με το περιαστικό άλσος της Παπαράντζας. Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 3,5 χιλιόμετρα.

Η οριστική μελέτη του έργου έγινε και πάλι από τον καθηγητή κ. Βλαστό, χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και κόστισε περίπου 150.000 €.

To 2005 το δίκτυο επεκτείνεται συνδέοντας το κέντρο της πόλης και συγκεκριμένα το πάρκο του Παυσιλύπου με το θερινό κινηματογράφο που βρίσκεται στην περιοχή των Καμινάδων, με δύο δρόμους παράλληλους μεταξύ τους, τις οδούς Καμινάδων-Μπούσδρα και Κίτρους Επισκόπου συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων.

Το κόστος του έργου ήταν 200.000 € και χρηματοδοτήθηκε από το ΓΚΠΣ.

Πρέπει επίσης να αναφέρουμε την ύπαρξη ποδηλατοδρόμου που συνδέει την πόλη με την Τοπική Κοινότητα Παλαιοκκλησίου μήκους 7 χιλιομέτρων.

Το αστικό δίκτυο ποδηλατοδρόμου επεκτάθηκε με μελέτη που εκπονήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.

Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στις οδούς 18ης Αυγούστου – Αγίου Σεραφείμ -Τρικάλων με μήκος 1600 μ., και την οδό Ανδρέα Παπανδρέου με μήκος 1000 μέτρα. Το κόστος αυτού του έργου ανήλθε στο 1.200.000 € και χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ.

Νέοι ποδηλατόδρομοι προβλέπεται να γίνουν στις κεντρικές οδούς Ηρώων Πολυτεχνείου και Λάππα (ξεχωριστή λωρίδα κυκλοφορίας).

Καραγιάννης Φώτης, karditsaLive.Net