Στο «στόχαστρο» του υπουργείου Οικονομικών έχουν μπει τα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα που εισάγονται κατά χιλιάδες κάθε μήνα αυξάνοντας το μέσο όρο ηλικίας του ήδη γερασμένου στόλου μας αλλά και επιβαρύνοντας το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια.
Σύμφωνα και με τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. αυτή τη στιγμή είναι περίπου 15,4 έτη, ενώ στην Ευρώπη υπολογίζεται στα 9,9 έτη.
«Ενώ, λοιπόν, μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν να είναι αργά», επεσήμανε πρόσφατα ο κ. Καραμανλής στα επίσημα εγκαίνια έκθεσης.
Τα πρόστιμα για τα παλαιά αυτοκίνητα
Τόσο τα στελέχη της Ειδικής Επιτροπής όσο και τα στελέχη από την αγορά έχουν συμφωνήσει να επιβάλλουν υπέρογκους φόρους που θα κυμαίνονται από 1.000% και πάνω για τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 (πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2000 έως το 2005) ή και παλαιότερα.
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών πέραν της κατάργησης του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης που αποκάλυψε το Newsauto.gr και στην υιοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με την Αξία Λιανικής προ Φόρων εξετάζει την αύξηση των απομειώσεων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μικρές ηλικίες ώστε να γίνουν πιο προσιτά στους καταναλωτές και βέβαια να μειωθεί η μέση ηλικία του γηρασμένου στόλου οχημάτων.
Με αυτό τον τρόπο, όπως αναφέρει το newsauto, θα μειωθεί το νέο αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης που προκύπτει από την εφαρμογή του τρόπου υπολογισμού του μέσω Αξίας Λιανικής προ Φόρων και θα γίνουν πιο προσιτά για τους καταναλωτές.
Παράλληλα οι απομειώσεις εξαιτίας των διανυθέντων χιλιομέτρων είναι επίσης πολύ πιθανό να επανεξεταστούν και να «επιδοτούνται» επιπλέον τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα έναντι εκείνων που έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα αλλά τόσο τα στελέχη της Ειδικής Επιτροπής όσο και τα στελέχη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και από τους εισαγωγείς και τους εμπόρους είναι όλοι σύμφωνοι να επιβληθούν υπέρογκοι φόροι στα παλαιά και ρυπογόνα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων.
Τα κίνητρα για «καθαρά» αυτοκίνητα
Η κυβέρνηση ήδη επεξεργάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες:
– Παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση αυτοκινήτων με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
– Παροχή κινήτρων σε συνεννόηση και με το υπουργείο Οικονομικών, για την αγορά νέων αυτοκινήτων.
– Διευκόλυνση της εισαγωγής ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6.
Οι σκέψεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο για τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αφορούν:
– Αναλογική μείωση των δασμών για αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5, Euro 6. Οι οδηγίες ρύπων της κατηγορίας Euro 6 θα ενοποιηθούν και πλέον δεν θα υπάρχουν πολλές υποκατηγορίες.
– Υποχρέωση πλήρους ιστορικού για τα οχήματα που θα εισάγονται, ώστε ο στόλος να ανανεωθεί με πιο καθαρά μοντέλα.
– Διενέργεια αυστηρών ελέγχων στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
– Αύξηση των δασμών για τα ρυπογόνα, παλαιού τύπου οχήματα. Με το μέτρο αυτό θα δημιουργηθούν αντικίνητρα για την αγορά παλαιών μεταχειρισμένων.

(in.gr)