Με την ψήφιση της μελέτης για την «Ανάπλαση  Παρόχθιας Ζώνης Ληθαίου Ποταμού κατά μήκος της κοίτης εντός του σχεδίου πόλης» τα Τρίκαλα εισέρχονται στην εποχή των έργων που αλλάζουν τη φυσιογνωμία τους. Στο Δημοτικό Συμβούλιο Τρικκαίων την Πέμπτη 23 Ιανουάριου 2020 αποτυπώθηκε η θέληση της δημοτικής αρχής Τρικκαίων να ξεκινήσει στην πόλη το πρόγραμμα έργων που έχουν εξασφαλιστεί μέσω  χρηματοδοτικών εργαλείων το προηγούμενο διάστημα. Το συγκεκριμένο έργο έχει ήδη παρουσιαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο (5/12/2019)  και έχει γίνει η σχετική διαβούλευση μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου (13-17/12/2019). Οι μελετητές (επιστήμονες της Τεχνικής Υπηρεσίας και της Δ/νσης Πρασίνου) έλαβ υπ’ όψιν τους τις θέσεις και προτάσεις των τρικαλινών και η αρμόδια υπηρεσία διά της αντιδημάρχου κ. Βασιλένας Μητσιάδη εισηγήθηκε στο Σώμα την ψήφιση της μελέτης του έργου.
Η συζήτηση στο Συμβούλιο περιστράφηκε σε ερωτήσεις για λεπτομέρειες και συγκεκριμένα στοιχεία, ενώ τέθηκαν και ζητήματα γενικότερα, που άπτονται των Σχεδίων Βιώσιμης Κινητικότητας και Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που υλοποιεί παραλλήλως  Δήμος Τρικκαίων. Μάλιστα, όταν συζητήθηκε, το ζήτημα των αυτοκινήτων και της στάθμευσης, η πόλη για πεζό και ποδηλάτη, αναδείχθηκε σε κυρίαρχη άποψη για τα Τρίκαλα του μέλλοντος.
Ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου, έδωσε τον τόνο: με τις παρεμβάσεις αυτές, τα Τρίκαλα γίνονται πιο ασύγχρονη, πιο ανθρώπινη, πιο φιλική, πιο προσβάσιμη πόλη για όλους.
Και υπενθύμισε ένα ποσό περίπου 20.000.000€ που έχει εξασφαλίσει ο Δήμος Τρικκαίων για τις αναπλάσεις στον Ληθαίο, στις δύο κεντρικές πλατείες, τη λαϊκή αγορά, το Open Mall, τον δημοτικό φωτισμό, στην οδό Καρδίτσης, το Λαογραφικό μουσείο, τις νέες δράσεις πολιτισμού στις αποθήκες της πρώην ΕΑΣΤ, την ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου της ΠΕ Τρικάλων.
Υπενθυμίζεται πάντως πως, όπως τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, τα εν λόγω έργα αφορούν τα Τρίκαλα, καθώς τα χωριά έχουν διαφορετικές ανάγκες.
Νέα εικόνα
Με αυτό το έργο, προϋπολογισμού 3.100.000€ σε μήκος 2,5 χλμ (από τη γέφυρα Γκίκα και το Μουσείο Τσιτσάνη μέχρι την οδό Καλαμπάκας) δίνεται νέα όψη στις όχθες του Ληθαίου Ο Δήμος Τρικκαίων δεν μπορεί να παρέμβει στις όχθες λόγω μη αρμοδιότητάς του οπότε προχωρά ένα σημαντικό σχέδιο για τη νέα εικόνα της πόλης.
Η εικόνα αυτή «αναλύεται» σε:
-    Δημιουργία ολοκληρωμένου και ασφαλούς δικτύου κίνησης  πεζών και   ποδήλατου στο παραποτάμιο αμφίπλευρο τμήμα και ολοκλήρωση με το δίκτυο της οδού Καλαμπάκας
-    Περιβαλλοντική και αισθητική αναβάθμιση της παραποτάμιας κίνησης
-    Ολοκληρωμένη παρέμβαση στον αστικό ιστό εντός του σχεδίου πόλης
-    Εξασφάλιση ενιαίων χαρακτηριστικών σε όλο το μήκος της διαδρομής
-    Σύνδεση κεντρικών κοινόχρηστων χωρών της πόλης,  όπως Πάρκο στο Τζαμί, πλατεία γέφυρα πρ. ΚΤΕΛ, κεντρική γέφυρα, πλατεία Εθνική Αντίστασης, Πλατεία Βουβής.
Εργα
Τα έργα ενδεικτικά θα είναι:
- Ανάπλαση πεζοδρομίων δεξιά και αριστερά της παραποτάμιας ζώνης
- Ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίων 5,1 μ, με ζώνη φύτευσης έως 1,20μ, ποδηλατόδρομος 1,50 μ. μονής κατεύθυνσης,  ζώνη κίνησης πεζών 2,40 μ. , φύτευση νέων δέντρων, δημιουργία νέων καθιστικών, η τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων.
- Αναμορφώσεις και καθαιρέσεις νησίδων, με παράλληλες νέες κατασκευές στην οδό Λάκμωνος, στη γέφυρα Βουβής
- Ηπιας κυκλοφορίας διαδρομή στην οδό Κανούτα, από την οδό Χατζηγάκη  έως τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ. Ο δρόμος θα είναι ισοϋψής με τα πεζοδρόμια, καταργείται η νησίδα και πλακοστρώνεται. Καταργείται η στάθμευση από την πλευρά του ποταμού.
- Από τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα Γκίκα καταργείται η νησίδα από την πλευρά του παλιού ΚΤΕΛ. 
•    Στην οδο Ιακωβάκη θα διαμορφωθεί και το απέναντι πεζοδρόμιο με ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ
•    Σε όλες τις διασταυρώσεις της διαδρομής με τις γέφυρες του ποταμού γίνεται υποβίβαση πεζοδρομίου.
•    Θα υπάρχει ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση ΑμΕΑ με ζώνη όδευσης τυφλών, με ράμπες πρόσβασης κ.α.
•    Σε όλα τα σημεία της διαδρομής θα μετατοπιστούν στύλοι δικτύων κοινής ωφελείας για ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.
•    Για τον ποδηλατόδρομο ισχύουν τα εξής:
1.    Το πλάτος του ποδηλατόδρομου θα είναι σταθερό 1.5μ. σε όλο το μήκος της διαδρομής.
2.     Ο ποδηλατόδρομος θα είναι μονής κατεύθυνσης κατά τη φορά των αυτοκινήτων.
3.    Για παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς θα τοποθετηθεί οριζόντια σήμανση (τρίγωνο stop) η οποία υποδηλώνει παραχώρηση προτεραιότητας από το ποδήλατο στον πεζό
•     Η ανάπλαση του Ληθαίου στην όχθη της οδού Αμαλίας εντάσσονται στο έργο αναπλάσεων των κεντρικών πλατειών.
Πλέον, η απόφαση του Συμβουλίου οδεύει προς έγκριση και αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάδειξη του εργολάβου, ώστε σε εύλογο διάστημα να ξεκινήσει και αυτό το έργο για τα Τρίκαλα.