Εξι μήνες μετά τις καταστροφές των πλημμυρών και ενώ όλοι περιμένουν να οριστικοποιηθεί το σχέδιο, με βάση το οποίο θα γίνει η αποκατάσταση ώστε η Θεσσαλία να «θωρακιστεί» από πλημμυρικά φαινόμενα, ο καθηγητής Ευθύμης Λέκκας, πρόεδρος του ΟΑΣΠ, χτυπά «καμπανάκι» για ανείπωτη καθυστέρηση στη λήψη οριστικής απόφασης που θα δρομολογήσει και τα αντίστοιχα έργα.

Μιλώντας χθες στην εκπομπή του ΑSTRA «Συμβαίνει Τώρα», ο κ. Λέκκας έθεσε στο στόχαστρο της κριτικής του την περιφερειακή αρχή Κουρέτα εξαπολύοντας πυρά ότι αποφασίζει σε «κλειστό κύκλο επιστημόνων το μέλλον της Θεσσαλίας» αγνοώντας τον ίδιο και τις προτάσεις που έχει καταθέσει στον δημόσιο διάλογο.

Ο κ. Λέκκας εστίασε στην επόμενη μέρα της Κάρλας και χαρακτήρισε αστεία και ανεδαφικά όσα προτείνονται για την απάντληση υδάτων αλλά και τη διάνοιξη νέας σήραγγας προς το Αιγαίο,

Ως καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, αιτιολογώντας τις ενστάσεις του είπε πως πρόκειται για ένα εγχείρημα που απαιτεί πολύπλοκες μελέτες, επίπονες ερευνητικές εργασίες, μεγάλο χρόνο κατασκευής και κυρίως υψηλότατο κόστος, ενώ υποστήριξε πως με τις προμελέτες και τις οριστικές μελέτες και ΜΠΕ που θα χρειαστούν αν προκριθεί αυτή λύση, θα χρειαστούν περίπου 15 χρόνια για να γίνει το έργο.

«Είναι ατόπημα να προτείνουμε κάτι για την Κάρλα, αν προηγουμένως δεν έχουμε μελετήσει πως λειτουργεί το σύστημα της λίμνης. Είναι λυπηρό που έξι μήνες μετά δεν έχουμε κατασταλάξει σε ένα σχέδιο συγκεκριμένο, συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λέκκας. «Δε μπορεί να αποφασίζει μία κλειστή ομάδα για την Κάρλα ή για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας. Να αξιοποιηθούν εκείνοι που έχουν αποδεδειγμένα πείρα στο θέμα και μπορούν να τεκμηριώσουν επιστημονικά ό,τι προτείνουν.

Αυτό που παρατηρούμε σήμερα δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μόνο στιγμιότυπο ενός σεναρίου μίας επεισοδιακής ταινίας μακράς διάρκειας. Αν δεν συλλάβουμε την πολύπλοκη ευπάθεια δεν μπορούμε να εκφράσουμε άποψη, ούτε ικανοποιητική και βιώσιμη περιβαλλοντική λύση για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα όπως η Κάρλα», συνέχισε.

Ο καθηγητής εκτίμησε πως η άντληση των υδάτων με πλωτά μέσα επίσης δεν θα έχει αποτέλεσμα, καθώς εκτός όλων των άλλων μπορεί να προκαλέσει περιβαλλοντική επιβάρυνση και αντιπρότεινε μία ειδική γεωπεριβαλλοντική – φυσικογεωγραφική έρευνα, η οποία θα υποδείξει με τον πιο ασφαλή τρόπο τις ενδεδειγμένες παρεμβάσεις, οι οποίες θα πρέπει να δρομολογηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο ίδιος είπε πως αυτή η έρευνα υπάρχει η δυνατότητα να ολοκληρωθεί σε ένα εξάμηνο περίπου.

Επίσης εξέφρασε την πικρία του διότι ποτέ δεν κλήθηκε από τη νέα περιφερειακή αρχή να καταθέσει τις προτάσεις του, παρότι ο ίδιος έκανε επανειλημμένες προσπάθειες για να έχει επαφή.

«Μπορεί οι απόψεις μου να μην είναι αρεστές σε κάποιους αλλά εγώ έχω υποχρέωση να μιλήσω δημόσια. Δεν είναι τεκμηριωμένες οι προτάσεις της Επιτροπής Κουρέτα» συνέχισε και επαναδιατύπωσε την άποψη πως από πλευράς της περιφέρειας γίνονται άστοχες κινήσεις.

«Τιμώ τους συναδέλφους μου που συμμετέχουν στην Επιτροπή που συγκρότησε ο κ. Κουρέτας, όμως δεν έχουν το γνωστικό πεδίο για να προτείνουν συγκεκριμένες λύσεις. Προσωπικά θα μπορούσε να συμβάλω γιατί έχω εντρυφήσει στη διαχείριση των φυσικών καταστροφών, δηλαδή στον πυρήνα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Θεσσαλία. Δυστυχώς όμως, ενώ εγώ θέλω να εκφράσω την άποψή μου στα συλλογικά όργανα όπως είναι η συγκεκριμένη επιτροπή, δεν υπάρχει διάθεση από πλευράς της περιφέρειας. Ίσως να μην είμαι στον κύκλο των ανθρώπων που μπορεί να συζητήσει η σημερινή περιφερειακή αρχή. Πάντως θα επιμείνω να τεκμηριώνω προτάσεις μου», κατέληξε ο καθηγητής.

Τέλος, επέκρινε και το Μaster Plan των Ολλανδών, λέγοντας πως θα έπρεπε να έχει σαφή προσανατολισμό για την Κάρλα, «δυστυχώς όμως δεν έχει», όπως σχολίασε.

Βάσω Κυριαζή (Tαχυδρόμος)