Δεν έχασαν ευκαιρία και με το που έγινε γνωστή η είδηση για πληρωμή του Market Pass στους λογαριασμούς χιλιάδων νέων δικαιούχων ξεκίνησαν οι τηλεφωνικές απάτες σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών και στον Βόλο.

Λεφτά στους λογαριασμούς τους και στις προπληρωμένες κάρτες είδαν την περασμένη εβδομάδα χιλιάδες πολίτες σε ολόκληρη την Ελλάδα. Όμως, 24ωρα μόνο μετά την πληρωμή δέχθηκαν τηλεφωνήματα από δήθεν υπαλλήλους λογιστικών γραφείων, προκειμένου να εξαργυρώσουν τα χρήματα από το τραπεζικό ίδρυμα.

Νεαρή γυναίκα στον Βόλο επικοινώνησε με τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, όταν συνειδητοποίησε ότι το τηλέφωνό της είχε γίνει στόχος επιτηδείων με σκοπό απάτης.

Η ίδια περιγράφει με παραστατικότητα ότι σήκωσε το τηλέφωνο από εμφανή αριθμό και παραξενεύτηκε όταν από την άλλη γραμμή αναζητούσαν το όνομα του συντρόφου της.

«Με ρώτησαν που είναι ο κ. Νίκος. Όταν τους είπα ότι δεν είναι στο σπίτι, ενώ καλούσαν στο δικό μου τηλέφωνο, μου είπαν ότι τον ψάχνουν για ένα επίδομα. Ρώτησα από πού καλούσαν και ο άνδρας που ήταν στην άλλη άκρη του ακουστικού μου, απάντησε ότι ήταν υπάλληλος σε λογιστικό γραφείο. Ρώτησα σε ποιο και μου το έκλεισε» αναφέρει αρχικά η 25χρονη κοπέλα.

Η ίδια ειδοποίησε τον σύντροφό της, ο οποίος έσπευσε από το δικό του τηλέφωνο, πια, να καλέσει πίσω στο νούμερο.

«Ναι γεια σας με καλέσατε» είναι τα λόγια που αναφέρει ο σύντροφος της κοπέλας. «Ναι είσαι ο Νίκος. Για το επίδομα σε καλούμε» ανέφερε ο άνδρας στην άλλη γραμμή.

«Όταν τον ρώτησα ποιο επίδομα μου είπε αυτό που σχετίζεται με τα μάρκετ και τα ψώνια. “Το Market Pass;” τον ρώτησα και μου απάντησε “Ναι, ναι αυτό. Από τον λογιστή παίρνω”. Υποψιάστηκα ότι πρόκειται για απάτη, καθώς εγώ ούτε είμαι δικαιούχος ούτε το όνομα του λογιστή ταίριαζε με του δικού μου, αλλά ήθελα να δω μέχρι που θα φτάσουν» αναφέρει ο 25χρονος άνδρας μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Ο ίδιος ακολούθησε τις οδηγίες που του έδιναν από το ακουστικό. «Με ρώτησαν τι κάρτα έχω και σε ποιον λογαριασμό θέλω να μου πιστωθούν τα χρήματα. Μου έστειλαν ένα πενταψήφιο νούμερο στο κινητό τηλέφωνο και όταν τους ρώτησα τι θα πρέπει να κάνω με αυτόν μου είπαν να πάω σε κοντινό ΑΤΜ, προκειμένου να πληκτρολογήσω τον αριθμό σύμφωνα με τα όσα θα μου έλεγαν εκείνοι» περιγράφει ο ίδιος, ο οποίος λίγα δευτερόλεπτα μετά και αφού αρνήθηκε να πάει σε ΑΤΜ έκλεισε το τηλέφωνο.

Στο μεταξύ, η νεαρή κοπέλα, που αρχικά δέχθηκε το τηλεφώνημα, έχοντας στην κατοχή της το δεκαψήφιο νούμερο από το οποίο την κάλεσαν ειδοποίησε το 100, το οποίο την παρέπεμψε σε νούμερο της Ασφάλειας χωρίς, όμως, να βρει κάποιον υπάλληλο.

Μηνύματα και από το gov.gr

Ωστόσο, πέρα από τις τηλεφωνικές απάτες που τον τελευταίο καιρό παρουσιάζουν μία σχετική έξαρση στη Μαγνησία, δεν λείπουν και οι ηλεκτρονικές απάτες.

Μόλις χθες το πρωί, Βολιώτισσα έλαβε στο κινητό της τηλέφωνο μήνυμα, στο οποίο αποστολέας φαινόταν το GOV.gr.

«Εχετε λάβει επείγον αίτημα από το GOV. Συνδεθείτε στη διεύθυνση: govgr-1111.com για να διαβάσετε το μήνυμα» ήταν το γραπτό κείμενο με τη διεύθυνση να αποτελεί υπερσύνδεσμο.

Η γυναίκα έχοντας υποψιαστεί ότι κρατικές υπηρεσίες δεν επικοινωνούν με αυτόν τον τρόπο για επείγοντα ζητήματα, προσπάθησε να πληκτρολογήσει τη διεύθυνση από υπολογιστή, χωρίς όμως να βγάζει αποτέλεσμα.

Iωάννα Μπουροπούλου (Tαχυδρόμος)