Να μειώσει την ύλη για τους μαθητές της Θεσσαλίας, ζητούν από το υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί, που διδάσκουν στα σχολεία της περιοχής, καθώς όπως λένε, οι μαθητές έχουν μείνει «πίσω» στα μαθήματα, διότι η καταστροφή από τις φονικές πλημμύρες έχει αφήσει βαρύ αποτύπωμα και στη σχολική πραγματικότητα.

Ταυτόχρονα τόσο οι φοιτητές της περιοχής όσο και βουλευτές όλων των κομμάτων ζητούν από τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη να προχωρήσει άμεσα σε ρύθμιση ώστε οι μετεγγραφές φοιτητών πληγέντων οικογενειών στη Θεσσαλία από τις πρόσφατες πλημμύρες να γίνουν χωρίς κριτήρια και μοριοδότηση.

Σε ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ Καρδίτσας καλεί το υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει άμεσα μείωση της ύλης και μεταξύ άλλων τονίζει: Είμαστε στο τέλος του Οκτώβρη και ακόμα και σήμερα οι μαθητές μας, οι γονείς τους, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, μετράνε τις πληγές τους από τις πλημμύρες και αγωνίζονται για να εξασφαλίσουν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης. Η καταστροφή από τις φονικές πλημμύρες έχει αφήσει βαρύ αποτύπωμα και στη σχολική πραγματικότητα.

Συγκεκριμένα στη Θεσσαλία, η έναρξη της λειτουργίας των σχολείων έγινε μετ’ εμποδίων, στα τέλη Σεπτέμβρη. Χάθηκαν πάρα πολλές μέρες λειτουργίας, συνυπολογίζοντας και το κλείσιμο των σχολείων, λόγω των αυτοδιοικητικών εκλογών. Επίσης, χαμένες διδακτικές ώρες, ακόμα και σε μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά, προκλήθηκαν από τις λιγοστές προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίες ήταν πολύ λιγότερες κι από τα δηλωθέντα κενά από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα παραπάνω, πρέπει να προστεθεί και η διαπίστωση όλων των εκπαιδευτικών –την οποία αποδέχονται «ντροπαλά» και παράγοντες των ΥΠΑΙΘΑ – ΙΕΠ- ότι η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων, σε όλες τις τάξεις, είναι μεγάλη και δύσκολα μπορεί να ολοκληρωθεί και να γίνει κτήμα των μαθητών, ακόμα και σε «κανονικές συνθήκες».

Να τονιστεί επίσης, και το αρνητικό μορφωτικό αποτύπωμα που έχει αφήσει η τηλε-«εκπαίδευση» των προηγούμενων σχολικών ετών. Οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και ο μεγάλος όγκος της διδακτέας ύλης εμποδίζουν την επιτυχή διαχείρισή της, αφού η τυπική ολοκλήρωση της διδασκαλίας της συνεπάγεται την υποβάθμισή της σε απλή «παράδοση» μαθημάτων, ανεξάρτητα από τις ανάγκες των μαθητών/τριών. Η αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι έργο πολύ απαιτητικότερο και χρονοβόρο από την επιφανειακή «γνωριμία» με το κάθε γνωστικό αντικείμενο. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας απευθύνεται στους καθηγητές της περιοχής μας, στους γονείς των μαθητών μας, στις ΕΛΜΕ της Θεσσαλίας, για να απαιτήσουμε άμεσα τη μείωση της ύλης των μαθημάτων.

Μετεγγραφές Φοιτητών

Μέχρι αυτή τη στιγμή το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προβεί σε ανακοινώσεις για το θέμα της μετεγγραφής των φοιτητών της Θεσσαλίας, ενώ από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, έχει δηλώσει ότι το Υπουργείο μελετά το θέμα ενδελεχώς και σε όλες του τις διαστάσεις, προκειμένου να βρεθεί μια δίκαιη ρύθμιση. Το θέμα έχει τεθεί στον υπουργό από ένα πλήθος φοιτητικών συλλόγων καθώς και από βουλευτές όλων των κομμάτων.

Σε συνάντηση εργασίας που είχε ο βουλευτής της Νέα Δημοκρατίας (Ν. Λάρισας), Χρήστος Κέλλας, με τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκο Πιερρακάκη, στο υπουργείο Παιδείας τέθηκε εκ νέου το θέμα των μετεγγραφών φοιτητών από τη Θεσσαλία και οι οποίοι επλήγησαν από καταστροφικές πλημμύρες.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, τόνισε την ανάγκη να δοθεί η δυνατότητα στους πλημμυροπαθείς φοιτητές από τη Θεσσαλία να μετεγγραφούν, κατ’ εξαίρεση, για τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά και καθ’ υπέρβαση του εκάστοτε προβλεπόμενου αριθμού μετεγγραφομένων σε αντίστοιχα Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

ethnos.gr