Πανθεσσαλικό συλλαλητήριο για την παιδεία πραγματοποιείται αύριο, στη 1 το μεσημέρι, στην κεντρική πλατεία Καρδίτσας στο πλαίσιο πανελλαδικής δράσης, που γίνεται με πρωτοβουλία της ΑΔΕΔΥ σε συνεργασία με τη ΔΟΕ , την ΟΛΜΕ, την ΟΙΕΛΕ.
Το μεσημέρι δόθηκε συνέντευξη τύπου, με το συντονισμό να γίνεται από τον Γραμματέα του Ν.Τ. της ΑΔΕΔΥ κ. Ταξιάρχη.
Το μέλος της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ κ. Κουτσουμπέλης είπε, ότι οι αλλεπάλληλες κρίσεις από το 2010 ως σήμερα έδειξαν την αναγκαιότητα της ύπαρξης και της στήριξης των δημόσιων κοινωνικών αγαθών. Αναφέρθηκε στην περίοδο της πανδημίας όπου ο ιδιωτικός τομέας στην υγεία «έβγαλε την ουρά του απέξω». Μέλημα της ΑΔΕΔΥ στο διάστημα αυτό ήταν να δοθεί βήμα πρώτα και κύρια στις ομοσπονδίες κοινωνικών χώρων και να οργανωθούν από κοινού κινητοποιήσεις και δράσεις για την ανάδειξη των προβλημάτων, παλιών κατά κύριο λόγο, που επιδεινώθηκαν. Έγινε σύσκεψη των Ομοσπονδιών στο χώρο της υγείας, πραγματοποιήθηκε μεγάλη κινητοποίηση στην Αθήνα, μετά έγινε σύσκεψη με ταμεία για την ανάδειξη των προβλημάτων κοινωνικής ασφάλισης και για πρώτη φορά έγινε συντονισμός και με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Έτσι αποφασίστηκε να γίνουν ανά περιφέρεια συσκέψεις και δράσεις. Βασικά αιτήματα, η γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα,. Οι εκπαιδευτικοί. όπως υπογράμμισε, σήκωσαν ένα μεγάλο φορτίο με την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, χωρίς να έχει γίνει κανένα σεμινάριο, και ανταποκρίθηκαν με επάρκεια για να μην πάει χαμένος ο χρόνος της πανδημίας. Οι θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος για προσλήψεις επιπλέον εκπαιδευτικών και μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα δεν έγιναν δεκτές. Επιπλέον, πανευρωπαϊκά η Ελλάδα είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο πειραματισμό στο εκπαιδευτικό σύστημα. Στα αιτήματα προστίθεται και το οικονομικό ζήτημα. “Οι εκπαιδευτικοί στην χώρα είναι οι πιο κακά αμειβόμενοι εκπαιδευτικοί σε όλη την Ευρώπη”, είπε χαρακτηριστικά
Ο Γ.Γ. της ΟΛΜΕ κ. Μαλαγάρης μεταξύ άλλων είπε, ότι πάνω από 2,5 χρόνια ασκείται από την πλευρά της κυβέρνησης και του υπουργείου παιδείας μια απαράδεκτη αντιεκπαιδευτική πολιτική, που έρχεται να διαλύσει τον ίδιο τον χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα. Έχει πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά. Αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτής της πολιτικής είναι η αντιμετώπιση της πανδημίας στο χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καμία πρόταση από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες δεν έγινε αποδεκτή από το υπουργείο παιδείας με πρώτο και κύριο την αραίωση του αριθμού των μαθητών. Δεν τηρήθηκαν μέτρα υγιεινής. Πρόσφατα κατατέθηκαν άλλες δυο προτάσεις, η παράταση του χρόνου των διακοπών των Χριστουγέννων για να ξεπεραστεί η έξαρση της πανδημίας και η εκ περιτροπής λειτουργία των τμημάτων στα σχολεία αφού δεν έγινε δεκτή η μείωση των μαθητών. Ούτε αυτές οι προτάσεις υιοθετήθηκαν. Με βάση έρευνα που έγινε από το Κέντρο μελετών και τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, σημείωσε, αποδεικνύεται, ότι αν ανοίγανε μόνο τις κλειστές αίθουσες, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα σχολεία θα μπορούσε να επιτευχθεί η αραίωση κατά 33%. Χαρακτήρισε “παράλογα” τα πρωτόκολλα στο χώρο της εκπαίδευσης, όπως το 50 + 1, ενώ φτάσαμε, είπε, το 35% των κρουσμάτων που σημειώθηκαν στην εκπαιδευτική κοινότητα να αντιπροσωπεύει το σύνολο των ημερήσιων κρουσμάτων στην Ελλάδα. Παράλληλα, η τηλεκπαίδευση δημιούργησε νέες κοινωνικές ανισότητες, αφού το 25% των μαθητών αποκλείστηκε από τη δυνατότητα να τύχει εκπαίδευσης εξ αποστάσεως. Μίλησε για “έλλειμμα” δημοκρατίας, αφού μονοπρόσωπα όργανα αποφασίζουν σε σχέση με τα συλλογικά όργανα, έχουν αποδυναμωθεί πλήρως οι σύλλογοι διδασκόντων, ενώ όπως τόνισε ασκείται μια πολιτική από πλευράς υπουργείου παιδείας μέσω δικαστηρίων. Τέλος, μεταξύ άλλων υπογράμμισε, ότι “ο εκπαιδευτικός στην Ελλάδα είναι από τους χειρότερα αμειβόμενους στο πλαίσιο του δημοσίου τομέα στην Ελλάδας”.
Ο Ε. Γρ. της ΔΟΕ κ. Καπράνας τόνισε μεταξύ άλλων, ότι το δημόσιο δωρεάν σχολείο βάλλεται όχι μόνο από τα μνημόνια και από την πανδημία αλλά και με στόχο πολλά κομμάτια του να εκχωρηθούν στον ιδιωτικό τομέα. Μίλησε για την πανδημία και τις “παγωμένες” αίθουσες, ενώ είπε χαρακτηριστικά ότι η «πανδημία» που άφησαν τα μνημόνια και ο covid-19, έφεραν αλλαγές στο δημόσιο σχολείο και πλέον με τη νομοθεσία από την κυβέρνηση και την υπουργό κ. Κεραμέως στόχος είναι να φύγει το σχολείο από τους συλλόγους διδασκόντων και τις συλλογικότητες και να πάει στα χέρια του διευθυντή, να φύγει από το σχολείων των όλων και να πάμε στο σχολείο των αρίστων, των άξιων εκπαιδευτικών και μαθητών, και από την άλλη μεριά όλοι οι άλλοι να πάνε στον Καιάδα. Σε ό,τι αφορά το μισθολογικό υπογράμμισε, ότι ένας πρωτοδιόριστος εκπαιδευτικός χωρίς προϋπηρεσία βάζει στην τσέπη του 650 ευρώ.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας κ. Κουτής αφού καταδίκασε τον πόλεμο αναφέρθηκε στα όσα είδαν κατά τις σημερινές επισκέψεις τους σε σχολικές μονάδες. “Κρύα σχολεία γιατί δεν επαρκούν τα χρήματα για θέρμανση, άθλιες κτιριακές υποδομές, όπως αυτές του ειδικού σχολείου, νηπιαγωγεία να λειτουργούν σε αποδυτήρια κλειστών γυμναστηρίων, σε αίθουσες μικρές, που έγιναν σε διάδρομο γυμναστηρίου”.
Τέλος η κ. Καραμήτρου, πρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, αφού ανέλυσε όλα τα ζητήματα που αφορούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έκανε λόγο για αναγκαιότητα να υπάρξει αγώνας για να καταργηθεί η ΕΒΕ και η τράπεζα θεμάτων. “Να μειωθεί η ύλη για την Γ’ Λυκείου αλλά και για τις υπόλοιπες τάξεις, να μην γίνουν οι εξετάσεις PISA. Να μην κλείσει κανένα σχολείο. Να ανατραπεί ο νόμος για την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία με μόνιμο προσωπικό, να υπάρξουν πραγματικές αυξήσεις, και να καταργηθεί ο νόμος Χατζηδάκη”.

ertnews.gr