Ανοδική πορεία σημειώθηκε στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με 82.000 ταξινομήσεις τους πρώτους εννέα μήνες του 2021, δηλαδή 36% περισσότερες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), Δημήτρης Πάτσιος, μας βάζει στο κλίμα της αγοράς και των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων.
«Το κλίμα είναι θετικό για την αγορά και την οικονομία και η ζήτηση αυξημένη σε σχέση με το 2020, που στη διάρκεια του έτους είχαν ταξινομηθεί 80.000 καινούργια αυτοκίνητα. Εκτιμούμε ότι το 2021 θα ξεπεράσουμε τις 100.000 ταξινομήσεις και θα πλησιάσουμε τις πωλήσεις του 2019, που ήταν 114.000 αυτοκίνητα. Αυτό είναι ενθαρρυντικό, γιατί το 2021 που διανύουμε είχαμε και μια περίοδο lockdown τεσσάρων μηνών.
«Σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις και παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων υπάρχουν περιορισμένα ζητήματα καθυστέρησης. Το πρόβλημα θα συνεχιστεί και το πρώτο 6μηνο του 2022, λόγω της έλλειψης μικροτσίπς. Θα πρέπει να πούμε, σε όσους θέλουν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο να κάνουν μια έρευνα, να δίνονται οι παραγγελίες και να μετράει ο χρόνος παράδοσης», τονίζει ο κ. Πάτσιος.
«Απόλυτη θετικότητα έχουμε και στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ποσοστό ταξινομήσεων που φτάνει περίπου το 6% και φυσικά εδώ υπάρχουν και οι επιδοτήσεις. Το ποσοστό στην Ευρώπη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φτάνει το 15% του συνόλου των ταξινομήσεων.
«Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει για τα υβριδικά. Είναι σαφές ότι η νέα τεχνολογία εξυπηρετεί τον καταναλωτή και αυτό το απολαμβάνουν όσοι οδηγούν υβριδικά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα έχουμε υποχώρηση του diesel (25-30%) και αύξηση των plug-in υβριδικών (25-30%). Όσο για τα ηλεκτρικά ταξί, θα θέλαμε η ανταπόκριση να είναι μεγαλύτερη, αλλά μια μελέτη που είναι σε εξέλιξη θα δώσει θετική σημαντική αλλαγή», επισημαίνει.

H KAΘΗΜΕΡΙΝΗ