Προς κατάθεση στη Βουλή για ψήφιση οδεύει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο ρυθμίζει θέματα και των τριών βαθμίδων. Το ζήτημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών από το σχολείο είναι το θέμα που προκάλεσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των σχολιαστών. Επί της διαβούλευσης έγιναν συνολικά 14.716 σχόλια. Στελέχη του υπουργείου αναφέρουν ότι είναι τα περισσότερα σχόλια στα νομοσχέδια του υπ. Παιδείας από την έναρξη των ηλεκτρονικών δημόσιων διαβουλεύσεων.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου προβλέπει την κατάθεση του ν/σ άμεσα στη Βουλή, καθώς περιέχονται διατάξεις που ρυθμίζουν επείγοντα ζητήματα για το αμέσως προσεχές διάστημα (π.χ. εκλογές των πρυτάνεων, μοριοδότηση αναπληρωτών) αλλά και για την επόμενη σχολική χρονιά (π.χ. θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων και αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών). Η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 6 Μαΐου και το άρθρο με τον μεγαλύτερο αριθμό σχολίων είναι αυτό με το οποίο εισάγεται πιλοτικά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται «στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του δημοτικού και του γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές», όπως αναφέρει το άρθρο. Συγκέντρωσε συνολικά 2.884 σχόλια, και εξ αυτών μεγάλος αριθμός αφορά την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο. Πολλοί από όσους κατέθεσαν σχόλιο είναι αρνητικοί στην προοπτική ο μαθητής να ενημερώνεται για τα σχετικά θέματα. Κάποιοι θεωρούν ότι αρμόδιοι είναι μόνο οι γονείς για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, παρότι δεν έχει ανακοινωθεί το περιεχόμενο της θεματικής ενότητας, ενώ ορισμένοι πιστεύουν ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα ξεκινήσει από το νηπιαγωγείο. Παράλληλα και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (ΔΙΣ) έχει εκφράσει τις επιφυλάξεις της.
Μεγάλο αριθμό σχολίων έχουν συγκεντρώσει τα άρθρα για τη διάρθρωση των σπουδών στο γενικό λύκειο –1.560– καθώς και η καθιέρωση εξετάσεων εισαγωγής στα Πρότυπα Λύκεια –1.638 σχόλια–, άρθρο που τελικά αποσύρθηκε. Επίσης, 927 σχόλια έγιναν στο άρθρο για την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο με τη μορφή παιχνιδιού, και τα περισσότερα ήταν κατά του μέτρου. Συγκριτικά με τα πλέον «δημοφιλή» άρθρα (βάσει αριθμού σχολίων) η θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων (άρθρο 9 στην αρίθμηση επί του ν/σ στη διαβούλευση) πήρε 214 σχόλια. Ωστόσο, αυτή είναι μία βασική ρύθμιση στην οποία αντιτίθενται οι ομοσπονδίες εκπαιδευτικών και γονέων, και δη η ΟΛΜΕ, που πραγματοποίησαν χθες συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Μόλις 20 σχόλια συγκέντρωσαν τα άρθρα για τη θεσμοθέτηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Το ν/σ, μετά την υποβολή της έκθεσης του ΓΛΚ θα κατατεθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και αναμένεται να ψηφιστεί στα μέσα Ιουνίου.
Το πρόγραμμα των ειδικών μαθημάτων
Από την Τετάρτη 1 Ιουλίου με τα Αγγλικά (έναρξη στις 10 π.μ.) έως και τη Δευτέρα 13/7 με τη Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία (έναρξη στις 8.30 π.μ.) θα πραγματοποιηθούν φέτος οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπ. Παιδείας, το πρόγραμμα των υπόλοιπων ειδικών μαθημάτων είναι Ελεύθερο Σχέδιο 2/7 (8.30 π.μ.), Γραμμικό Σχέδιο 3/7 (8.30 π.μ.), Ιταλικά 4/7 (8.30 π.μ.), Γερμανικά 6/7 (8.30 π.μ.), Γαλλικά 7/7 (8.30 π.μ.). Ισπανικά 8/7 (8.30 π.μ.) , Αρμονία 9/7 (8.30 π.μ.), Ελεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων 10/7 (5.30 μ.μ.) και Μουσική Αντίληψη και Γνώση 11/7 (5.30 μ.μ.). Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στα εξεταστικά κέντρα μισή ώρα νωρίτερα. Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ορίζεται το διάστημα από τη Δευτέρα 29/6 μέχρι και την Παρασκευή 10/7.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)