Ρεκόρ αιτήσεων δέχθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις 70 θέσεις συνοδών στα τρένα της, τα οποία επιθυμεί να στελεχώσει το γρηγορότερο. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η υποβολή αιτήσεων που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα προσείλκυσε 9.600 αιτήσεις. Αντιστοιχούν έτσι κάτι λιγότερο από 140 αιτήσεις για κάθε μία θέση συνοδού. Η ζήτηση ξάφνιασε την εταιρεία. Πριν από ένα χρόνο είχε επίσης προσλάβει 72 υποψήφιους μηχανοδηγούς τρένων αλλά η ζήτηση ήταν εμφανώς πιο χαμηλή. Στην περίπτωση του συνοδού, το έργο είναι χαμηλότερης ευθύνης από εκείνο του μηχανοδηγού, αλλά περιλαμβάνει χαμηλότερες οικονομικές απολαβές. Ωστόσο θα είναι υψηλότερες από τις αμοιβές στον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα, όπου τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί η μερική απασχόληση, με αμοιβές κάτω από τον βασικό μισθό.
Με τις προσλήψεις αυτές, η ιταλικών συμφερόντων εταιρεία θέλει να ανανεώσει το προσωπικό συνοδείας επιβατών στις αμαξοστοιχίες. Στόχος της είναι να προσλάβει κυρίως μικρής ηλικίας άτομα, καθώς η κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ τής κληρονόμησε προσωπικό με μέσο όρο ηλικίας άνω των 50 ετών. Και καθώς η εταιρεία ενδιαφέρεται να αναβαθμίσει την επιβατική μετακίνηση στον άξονα της ΠΑΘΕ (Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Εύζωνοι), προχωρεί στην πρόσληψη νέου προσωπικού, ικανού να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες, τόσο στους Ελληνες όσο και σε αλλοδαπούς επιβάτες των τρένων της.
Συνολικά, το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ξεπεράσει τους 1.200 εργαζομένους στο τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της ΕΕΣΣΤΥ, την οποία απέκτησε πρόσφατα.
Μιλώντας χθες στο Πρακτορείο 104,9 FM, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης ανέφερε ότι οι νέοι συρμοί που πρόκειται να φέρει η εταιρεία, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής, μπορεί να μειώσει τον χρόνο ενός ταξιδιού Αθήνα - Θεσσαλονίκη ακόμη και σε λιγότερο από 3 ώρες. Ο κ. Τσαλίδης πρόσθεσε ότι η εταιρεία θα προγραμματίσει να μεταφέρει από την Ιταλία οκτώ μετασκευασμένους συρμούς τρένων που θα μπουν σταδιακά στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Οι νέοι συρμοί θα παραδοθούν μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι. «Μέσα σε ένα χρόνο, και νωρίτερα, θα έχουμε τρένα τα οποία θα είναι σύγχρονα. Τρένα που θα παρέχουν όλες τις ανέσεις, θα διαθέτουν υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και κατά συνέπεια είμαι βέβαιος ότι θα μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί με το αεροπλάνο», είπε ο κ. Τσαλίδης.
Ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε επίσης λόγο και για τρένα που θα τρέξουν για πρώτη φορά σε ελληνικές σιδηροδρομικές ράγες. Πρόκειται για εντελώς καινούργια τρένα που θα κατασκευαστούν για λογαριασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με τα νέα αυτά τρένα, και σε συνδυασμό με τη βελτίωση της υποδομής από τον ΟΣΕ, θα καταστεί εφικτή η μείωση της διάρκειας του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη κάτω από 3 ώρες. Σήμερα τα δρομολόγια που εκτελούνται είναι διάρκειας από 3,5 έως 4 ώρες.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι θα επενδύσει περί τα 200 εκατ. προκειμένου να αναβαθμίσει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες της στην Ελλάδα. Το ποσό αυτό δεν αφορά τυχόν άλλες επενδύσεις, καθώς η μητρική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) αναζητεί επενδυτικές ευκαιρίες ύψους 58 δισ. στα επόμενα πέντε χρόνια. 

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ (H KAΘΗΜΕΡΙΝΗ)