Σαρωτικές αλλαγές στην εκπαίδευση φέρνει πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας , ενω επανέρχονται ρυθμίσεις που είχαν καταργηθεί , όπως η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια , οι πολυήμερες αποβολές, οι αυστηροί κανονισμοί λειτουργίας των σχολικών μονάδων , η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών κ.α
Οσον αφορά στη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων η υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι θα γίνουν μέσα στον Ιούνιο αλλά δεν ήταν σε θέση να πει τίποτα περισσότερο σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων συνολικά . Σχετικά με το θέμα που "καίει' τους μαθητές της Γ΄λυκείου , δηλαδή του αριθμού των εισακτέων για φέτος η υπουργός δήλωσε ότι δεν θα μειωθεί και θα κινηθεί στα ίδια με πέρυσι επίπεδα.
Εν μέσω πανδημίας η υπουργός Παιδείας θέλησε να δημοσιοποιήσει ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο περιέχει εκατοντάδες σοβαρές διατάξεις οι οποίες αφορούν σε μαθητές  και εκπαιδευτικούς. Το πολυνομοσχέδιο θα τεθεί απο σήμερα σε διαβούλευση και στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή.
Οι σοβαρότερες ρυθμίσεις που περιέχονται στο νομοσχέδιο είναι οι εξής :
-Επανέρχονται οι αποβολές . Απο δυο ημέρες που ισχύει σήμερα σε 3-4- και 5 ημέρες .
-Επανέρχεται η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών αφού όπως είπε η υπουργός «το σχολείο δεν  έχει ρόλο να μαθαίνει μόνο  γράμματα στα παιδιά αλλά και η διαγωγή των μαθητών πρέπει να αποτιμάται>.Η σχετική αναγραφή είχε καταργηθεί το 2017
-Εισάγονται νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες . Ερχονται νέα βιβλία . Νέο βιβλίο θρησκευτικών απο τον Σεπτέμβριο .
-Στα γυμνάσια αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα απο 4 σε 7 . Για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται μόνο τον Σεπτέμβριο.
-Στο λύκειο επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων . Θα εφαρμοστεί απο το 2020-21 για την Α΄λυκείου .Επίσης αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 που είναι σήμερα σε 10 σε όλο το Λύκειο και θα επανέλθουν οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές εξετάσεις.Οι επαναληπτικές εξετάσεις για τη Γ΄λυκείου θα γίνονται Ιούνιο.
-Οι ομάδες προσανατολισμού από τέσσερις γίνονται ξανά τρεις: α) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β) Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας και γ) Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
-Στη θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από το μάθημα των Λατινικών,  από την επόμενη χρονιά 2021-2022,  δηλαδή η αλλαγή αφορά όσους θα πάνε του χρόνου στη Β Λυκείου.
-Καθιερώνεται το «κόντρα μάθημα» . Με απλά λόγια οι μαθητές της Θεωρητικής πρέπει να έχουν και Μαθηματικά και οι της Θετικής να μαθαίνουν Ιστορία και να εξετάζονται σε αυτά  στο τέλος της χρονιάς .
- Τεράστιες είναι οι αλλαγές στο σύστημα μετεγγραφών .Καθιερώνεται για πρώτη φορά βάση ακαδημαϊκού κριτηρίου, που ισούται με τη βάση εισαγωγής στη σχολή η το τμήμα ζήτησης -2.750 μόρια ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο να εισάγονται σε σχολές αιχμής υποψήφιοι με χαμηλά μόρια μέσω μετεγγραφών. Προβλέπεται όμως και δεύτερος κύκλος μετεγγραφών σε τμήματα ίδιου πεδίου, χωρίς τον ανωτέρω περιορισμό. Στα κοινωνικά κριτήρια θα εξετάζεται ο μ.ο εισοδημάτων τριετίας. 
-Στην εισαγωγή στα ΑΕΙ θα έχουν ρόλο τα πανεπιστήμια και θα βάζουν βάση εισαγωγής στα τμηματά τους .
-Για την ώρα δεν θα ισχύσει η συμμετοχή του βαθμού απολυτηρίου στην εισαγωγή στα ΑΕΙ αλλά όπως η υπουργός «αυτό  είναι στις προθέσεις μας».
-Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει του χρόνου (από Σεπτέμβριο 2021), αλλά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα αρχίσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
-Για τους αναπληρωτές προβλέπονται : Διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα και ποινές διετούς η και τριετούς αποκλεισμού σε όσους δεν εμφανίζονται στα σχολεία.
-Πλήθος ρυθμίσεων περιέχονται στο πολυνομοσχέδιο  και για τα ΑΕΙ, όπως τα ξενόγλωσσα προγράμματα για ξένους φοιτητές . Διεξαγωγή πρυτανικών εκλογών με ηλεκτρονική ψηφοφορία κ.α.

ethnos.gr