Τους άξονες των αλλαγών που σχεδιάζεται να δρομολογηθούν από την επόμενη σχολική χρονιά παρουσίασε, στο υπουργικό συμβούλιο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Στην ανακοίνωσή της έκανε λόγο για «αλλαγές που αποτελούν συνδυασμό νομοθετικών ρυθμίσεων, υπουργικών αποφάσεων και ευρύτερων δράσεων». Ωστόσο, η αρμόδια υπουργός δεν παρουσίασε λεπτομέρειες του σχεδίου, αλλά μία συμπερίληψη προγραμματικών δεσμεύσεων της Ν.Δ. και εξαγγελιών της ηγεσίας κατά το πρώτο επτάμηνο που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιό της. Στελέχη του υπουργείου δήλωσαν ότι υπάρχουν διατάξεις που ακόμη είναι υπό διαμόρφωση και θα συγκεκριμενοποιηθούν μετά και το χθεσινό υπουργικό συμβούλιο. Από την άλλη, όπως είχε παρουσιάσει η «Κ» στο φύλλο της Κυριακής 23/2, θα αλλάξει το πλαίσιο των μετεγγραφών στα ΑΕΙ, με την προσθήκη ακαδημαϊκού κριτηρίου (όρος η επίτευξη υψηλού ποσοστού επί της βάσης του τελευταίου εισαχθέντος στο τμήμα υποδοχής) πλην των οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.
Χαρακτηριστικά, το υπουργείο δήλωσε ότι σχεδιάζει:
• Διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και επιμόρφωση εκπαιδευτικών από τον Απρίλιο του 2020.
• Πιλοτική ένταξη των εργαστηριών δεξιοτήτων το σχ. έτος 2020-2021 στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
• Ενίσχυση πληροφορικής, κλασικών γραμμάτων, ξένων γλωσσών και φυσικής αγωγής.
• Τροποποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και σταδιακή αλλαγή της φιλοσοφίας των εξετάσεων με έμφαση στις ερευνητικές εργασίες.
• Θεσμοθέτηση τράπεζας θεμάτων, από το 2020-21 για την Α΄ Λυκείου.
• Ενίσχυση του εθνικού απολυτηρίου.
• Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από το 2020-21. Δρομολόγηση από το 2020 διαδικασίας για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
• Θεσμοθέτηση πιο αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
• Θεσμοθέτηση της διπλής μοριοδότησης δυσπρόσιτων περιοχών, της προτεραιότητας στην κάλυψη κενών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, της διετούς διάρκειας πινάκων.
• Αύξηση του αριθμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων από τον προσεχή Σεπτέμβριο, σε 24 Πρότυπα και 38 Πειραματικά Σχολεία, ενώ θα γίνει ανοιχτή πρόσκληση εντός του 2020 για επέκταση.
Για τη σχολική βία, το υπουργείο επανέλαβε τα περί θεσμοθέτησης του δασκάλου/καθηγητή εμπιστοσύνης σε κάθε σχολείο και προανήγγειλε τη θέσπιση σχολικών κανονισμών και παιδαγωγικών μέτρων.
Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση οι ρυθμίσεις αφορούν τη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ χωρίς την έγκριση του υπουργού, την διευκόλυνση στην προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών (π.χ. απαλλαγή από ΔΟΑΤΑΠ) κ.ά. Τέλος, θα δρομολογηθούν τα ήδη εξαγγελθέντα περί ενιαίου ψηφοδελτίου για τις εκλογές των πρυτανικών αρχών, ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις πρυτανικές εκλογές και καθιέρωσης της τετραετούς θητείας των πρυτάνεων.
AΠΟΣΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)